Широкий выбор медицинских товаров в магазине Диамаг
ورود  \/ 
x
ثبت  \/ 
x

منو

قابلیت های کارت های Quadro و Tesla در افزایش سرعت شبیه سازی ذرات و داینامیک سیالات

  • نوشته شده توسط admin
  • دسته: کارت گرافیک
  • بازدید: 1806

افزایش سرعت شبیه سازی ذرات در مایا به وسیله تکنولوژی ماکسیموس
قبل از مشاهده ویدیو مطالعه کنید:

در این ویدیو یکی از کارکنان در بخش مهندسی کاربردی Nvidia به شما فواید استفاده از تکنولوژی Maximus را نشان خواهد داد. ماکسیموس تکنولوژی ای است که به شما این امکان را میدهد تا کارت های گرافیک TESLA ساخته انویدیا را برای شبیه سازی و محاسبات و کارت های Quadro را برای رندرینگ استفاده کنید.
پروژه هایی از داینامیک سیالات یا همان Fluid Dynamics در ویدیو خواهید دید که به کاربران اجازه
میدهد تا به سطح جدیدی ازتعامل با نمای سه بعدی نرم افزار برسند. وش سنتی در مایا برای کار با ذرات nParticle است که در ویدیو از آن برای ریختن تعداد 8310 ذره بر روی تعدادی کره که به عنوان Collision تعریف شده اند استفاده می شود. خواهید دید که با Play شدن این صحنه در Maya سیستم کند شده و تعامل خوبی با صحنه نمیتوانیم داشته باشیم. حالا در صورتی که به جای استفاده از nParticle ها به حالت Nvidia Accelerated Particles سوییچ کنیم در این روش که با محیط برنامه نویسی کودا توسعه داده شده است خواهید دید که تعداد 200.000 ذره را بدون از دست دادن تعامل با صحنه سه بعدی نرم افزار میتوانید Play کنید و این بار سیستم کاملا روان به اجرای این شبیه سازی میپردازد.

افزایش سرعت شبیه سازی ذرات در مایا به وسیله تکنولوژی ماکسیموس 
زمانی که شما با صحنه هایی با این پیچیدگی به راحتی بتوانید تعامل داشته باشید میتوانید در حالتی بلادرنگ هم به شبیه سازی هایی همچون ریختن مواد سیال به داخل یه باکس هم برسید. چونکه پردازنده کارت Quadro حالا میتواند هر نوع شبیه سازی ای را انجام داده و سیالات را به خوبی رندر کند. 

جلوه هایی مثل Transparency و Refraction همه در نمای مایا به زیبایی هر چه تمام تر رندر خواهد شد. مثال دیگری که در ویدیو خواهید دید نمایش لوگوی Nvidia توسط ریختن مایعات به داخل یک BOX است و میتوانید به راحتی با تغییر پارامتر ها و با تعاملی خوبی که با ذرات داخل صحنه دارید به نتیجه دلخواه خود برسید. مثلا با تغییر پارامتر Magnitude ذره ها را یک جا جمع کرده یا به اطراف BOX پخش کنید.

افزایش سرعت شبیه سازی ذرات در مایا به وسیله تکنولوژی ماکسیموس
در روش سنتی کار با nParticle به علت کند شدن صحنه هیچ وقت جرات چنین کارهایی را نداشتید. در مثال های بعدی با Hydrodynamic شبیه سازی امواج اقیانوس در برخورد با ساحل و پایه های اسکله در نمای نرم افزار با سرعتی باور نکردنی را خواهید دید. آب با اشیایی که Collision هستند به درستی برخورد می کند که هیچ کدام از این مثال ها در حالتی بلادرنگ در روش سنتی Maya امکان پذیر نیست.مثال های جذاب دیگر را در ویدیو ببینید.

افزایش سرعت شبیه سازی ذرات در مایا به وسیله تکنولوژی ماکسیموس


مقاله های مرتبط:


قابلیت های کارت های Quadro در VFX 
کاربرد های CUDA



گردآوری  : آرش هنرور
آرش هنرور

Share this post

Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn